Risøy

Små Barnehager avdeling Risøy er en liten og koselig avdeling i Jens Risøens gate 155 med 8-10 plasser, 0-6 år. Vi ønsker å gi et tilbud til familier som vil ha barn i mindre enheter. På basis av erfaringer som vi etter hvert har samlet, blir barna fortere trygge i små grupper og personalet har mer tid til hvert enkelt barn.

Vi jobber mye med minoritetsspråklige barn og våre ansatte behersker flere språk. Det hjelper barn til å få en lettere start på barnehagelivet.

Vi legger vekt på å gi barna mye rom for lek som er utviklende og skaper læring. Vi har en stor lekeplass i nærheten som vi bruker omtrent daglig. Den byr på gode muligheter for uteaktiviteter. Vi går mye turer til de forskjellige lekeplassene i byen. Noen ganger går vi på folkebiblioteket for å låne nye bøker. Vi er mye ute - i all slags vær. Barna som sover på dagen, sover ute i ly for vær og vind. Masse frisk luft!

Vi har også et tett samarbeid med Små Barnehager Sentrum. Avdelingene besøker hverandre ukentlig for å gi barn bedre sosial stimulering og utfordringer.