Historie

Små Barnehager er en privat barnehage som startet opp i 2001 ved navnet Brakahaug familiebarnehage. Siden den gang har vi ekspandert og har nå flere barnehager både i Haugesund og Karmøy kommune.

Felles for alle barnehagene er tanken om å skape et lekende miljø der barna kan utvikle sitt selvbilde, oppleve mestring og utvikle evnen til empati. Hos oss vektlegges helhetstanken, det vil si at barns utviklingsprosess skjer kontinuerlig og forekommer i alle situasjoner eller samhandlinger med andre. Vi har en tanke om at barn er fullverdige medmennesker og er eksperter på livet som barn. Barndommen har en egenverdi og er ikke barne et stadium som hurtigst mulig skal erfares.

Vi tror trygge barn leker mer, utforsker mer og lærer mer. Derfor er vår visjon: Et trygt sted å være, for å leke og lære!