Velkommen til Røvær

Røvær barnehage ligger sentralt på øya med Røvær skole som nærmeste nabo. Øya har mange flotte turområder som barnehagen hyppig benytter seg av.

Uteområdet til Røvær kan fysisk skilles i to områder: lekeplassen som inkluderes en sandkasse og en liten hytte, samt et område som er dekket med gress. Dette gir både fysiske utfordringer og variasjon for barna, samtidig som det tar vare på barnas sikkerhet.

Barnehagen er utformet med et stort hovedrom, som er delt inn i ulike lekesoner for å gi de minste barna en trygg og forutsigbar start på barnehagelivet, og et grupperom som gjør det mulig for barna å trekke seg tilbake fra resten av gruppen når behovet melder seg.

De voksne fordeler seg der barna er, noe som bidrar til mer voksen-barn kontakt. Leker og utstyr er plassert i barnas høyde for å gi en reell bruksmulighet.

Dagen er preget av rutiner, hverdagslige gjøremål, fysisk aktivitet, omsorg, lek og latter.

Ikke en dag er lik selv om mye er det samme.

E-post Rovaer@smabarnehager.no
Mob: 46831200