Brakahaug

Avdeling Brakahaug ligger sentralt på Brakahaug. Her er det umiddelbar nærhet til flotte turområder og gode bussforbindelser. Granskogen som vi benytter hyppig gir magi og undring med sitt flotte landskap. Uteområdet til Brakahaug er utformet med lekeapparater til både store og små barn.

Vi har to alders grupper sommerfuglene og Uglene. Barna leker på tvers av aldersbasette grupper om morgenen og i utetid. Store barn lærer seg å vise hensyn og empati, og de yngste ser på de eldste som rollemodeller.

Avdelingen er utformet med flere rom for å kunne dele inn i små grupper og ulike aktiviteter. Flere rom gjør det mulig for barna å trekke seg tilbake fra resten av gruppen når behovet melder seg. Dette betyr også at de voksne må fordele seg der barna er, noe som bidrar til mer voksen-barn kontakt. Leker og utstyr er plassert i barnas høyde for å gi en reell bruksmulighet.

Vi har vårt eget Realfag rom med kjekt utstyr hvor barna kan gjøre eksperimenter og undre seg. Masse gøy!